Bardzo dużym plusem mojego funkcjonowania jako IM jest konieczność ciągłego uczenia się ( wszerz – nowe zagadnienie/branże oraz wgłąb – doskonalenie i rozwijanie posiadanej wiedzy). Pracując na etacie nie ma się takiej presji.
W większości przypadków doświadczony manager, który staje się IM-em ten poziom ogólności wiedzy oferowany na standardowych kursach już dawno przekroczył.
Jedynym istotnym wyjątkiem na tym polu jest sytuacja, w której IM poszerza swoje horyzonty o nowe obszary ( np. finansista o HR itp.).
W przypadku konieczności pogłębienia swojej wiedzy specjalistycznej najlepsze są szkolenia dedykowane lub nawet sesje indywidualne (ale tu się pojawia element kosztów).
Sposoby, które stosuję by rozwijać swoją wiedzę:
1) Czytam teksty z interesujących mnie obszarów (ocenia, że zajmuje mi to 10%-20% mojego czasu, gdy nie realizuję projektu) :
a) książki (polecam Amazon.com), ostatnio głównie w formie e-book-ów
b) prezentacje na Slideshare.net
c) posty na blogach ekspertów z poszczególnych dziedzin
2) Przygotowuję szkolenia dla innych – znakomicie zmuszają do poszerzenia i usystematyzowania własnej wiedzy
3) Przygotowuję prezentacje i wystąpienia dla innych – znakomicie zmuszają do poszerzenia i usystematyzowania własnej wiedzy
4) Jeżeli znajdę szkolenia warte uczestnictwa – chętnie korzystam – tu polecam szkolenia w Stowarzyszeniu Interim Managerów, które a) są dedykowane pod potrzeby IM-ów, b) są przesiąknięte praktyką i doświadczeniami, c) są platformą wymiany doświadczeń pomiędzy uczestnikami – to naprawdę inspiruje
5) Chętnie spotykam się i rozmawiam z osobami specjalizującymi się w konkretnych tematach – nawet godzina rozmowy w takim towarzystwie bije na głowę wiele szkoleń – z reguły eksperci chętnie dzielą się swoja wiedzą i opiniami jeżeli my dzielimy się swoimi.
6) Sporadycznie korzystam z kursów e-learningowych (zajmują zbyt dużo czasu by przez nie przebrnąć – książki są jednak skuteczniejsze).