Zadanie: Usprawnienie funkcji operacyjnych (planowanie, magazyny, produkcja, sprzedaż) poprzez wdrożenie koncepcji S&OP (sales and operations planning) Branża: Produkcja i sprzedaż hurtowa akcesoriów biurowych Wielkość firmy: 140 pracowników; 80 mln PLN przychodu Kraj: Polska Rola: Konsultant, realizacja projektu. Czas realizacji: 4 miesiące
Wypracowane rozwiązania i produkty projektu
Model S&OP
Prognozowanie sprzedaży
Procedura S&OP
Aplikacja do zarządzania procesami S&OP
"S&OP pomaga zaplanować z dużym wyprzedzeniem, w dobrej jakości nasze forecast-y. Przy pomocy p. Roman Wendta, przy udziale całego zespołu sprzedaży, marketingu, logistyki i zakupów, z dużym wsparciem zespołu IT, zbudowaliśmy system, który mówiąc kolokwialnie, 'ogarnia' całość tego procesu w usystematyzowany sposób."
Dyrektor Sprzedaży i Marketingu
klient, produkcja i dystrybucja akcesoriów biurowych
Podsumowanie rezultatów
Redukcja stanów magazynowych o20%
Redukcja zwrotów od klientów o 7%
Wzrost EBIT o 38% między innymi dzięki redukcji utraconej sprzedaży i podniesieniu OTIF