Zadanie: Odwrócenie trendu straty na sprzedaży i działalności operacyjnej, zapewnienie dodatniej marży na oczekiwanym poziomie, przeprojektowanie dla zapewnienia stabilności i przewidywalności procesów operacyjnych i finansowych. Branża: Automotive, stamping, produkcja części dla przemysłu samochodowego Wielkość firmy: 300 pracowników; 200 mln PLN przychodu Kraj: Polska Rola: Członek zarządu, realizacja projektu. Czas realizacji: 7 miesięcy
Wypracowane rozwiązania i produkty projektu
UZYSK:
Definicja, kontrola i raportowanie uzysku, brkowości i wykorzystania materiałów produkcyjnych
ZESPÓŁ:
Kaskada odpowiedzialności
Docelowy schemat organizacyjny
Opisy odpowiedzialności kaskady i struktury organizacyjnej
Zestaw KPI
Listy kompetencji
Raporty/checklisty KPI
Wyceny stanowisk
Karty celów
SPRZEDAŻ:
Organizacja działu sprzedaży
Plan pracy i raportowania działu sprzedaży
System dokumentów i kontroli marży na sprzedaży produktów
Repozytorium umów i dokumentów klientów
Lista Projektów
Repozytorium cenników klientów
Plan Sprzedaży
Cenniki
MARŻOWOŚĆ:
Narzędzie do oceny marżowości bieżącej sprzedaży
Kalkulatory i modele marżowe
Weryfikacja cenników klientów na oczekiwaną marżowość i odchylenia
PRODUKCJA:
Narzędzie do planowania materiałów
Planowanie produkcji
Harmonogramowanie Produkcji
Rozliczenie czasu pracy
FINANSE:
Cash flow
CF długoterminowy R2022
"Praca podczas Transformacji/Restrukturyzacji razem z Romanem była prawdziwym wyzwaniem i przyjemnością. Nauczył mnie podejścia biznesowego i tego w jaki sposób kasa powinna zgadzać się w bilansie zysków i strat. Praktyk, wizjoner i lider, który znajduje rozwiązanie dla wielu trudnych zagadnień."