Reorganizacja procesu zakupów

Klient
Sieć handlowa optyki
Nazwa projektu
Przebudowa i podniesienie efektywności procesu zakupów
kategoria
Usprawnienie procesu

Zadanie: Zaprojektowanie i wdrożenie optymalnego kosztowo procesu zakupów produktów i usług inwestycyjnych oraz zakupów wspierających procesy. Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania zakupami.
Branża: Handel detaliczny optyką
Wielkość firmy: 1200 pracowników; 300 mln PLN przychodu.
Kraj: Polska
Rola: Interim manager, realizacja projektu.
Czas realizacji: 4 miesiące
Cel: Optymalizacja i redukcja kosztów zakupów, umożliwienie zarządzania cenami i kosztami, stworzenie transparentnego, kontrolowanego i efektywnego procesu zakupów.

Wypracowane rozwiązania i produkty projektu

  • Polityka zakupowa
  • Matryca autoryzacji
  • Formatka budżetu
  • Aplikacja zakupowa (rejestrowanie i zarządzanie transakcjami zakupowymi)
  • Plan przetargów
  • Zestaw KPI
  • Ogólne Warunki Zakupów
  • Procedura zakupowa
  • Procedura organizacji przetargu/konkursu
  • Definicja odpowiedzialności menadżera za funkcję zakupową
  • Kalkulator ceny oczekiwanej
  • Profil prospektów
  • Lista prospektów
  • Zapytanie o informację
  • Formularz informacji zwrotnej
  • Lista oferentów
  • TCOO (kalkulacje i formuły „total cost of ownership”)

Podsumowanie rezultatów

Obniżenie kosztów zakupów w realizowanych konkursach od 7% do 30%.

#zikzag_carousel_673fb6dfbcd66 .slick-arrow:before, #zikzag_carousel_673fb6dfbcd66 .slick-arrow:after { border-color: #222222; } #zikzag_carousel_673fb6dfbcd66 .slick-arrow{ background-color: #222222; }#zikzag_carousel_673fb6dfbcd66 .slick-arrow:hover { background-color: #989898; } #zikzag_carousel_673fb6dfbcd66 .slick-arrow:hover:after, #zikzag_carousel_673fb6dfbcd66 .slick-arrow:hover:before { border-color: #989898; }