CZYM JEST PROFESJONALIZACJA
Profesjonalizacja to
uniezależnienie firmy od jej właściciela i twórcy, tak by bez jego bezpośredniego wpływu i nadzoru mogła generować zyski na dotychczasowym poziomie i rozwijać się.
Rekomenduję jako Interim Managera, jeśli idzie o procesy
transformacyjne w polskich firmach rodzinnych.
Prezes firmy rodzinnej po projekcie transformacji i sukcesji.
geneza potrzeby
KIEDY POTRZEBNA JEST PROFESJONALIZACJA FIRMY
SUKCESJA
Ubranie tajników sukcesu w standardy biznesowe by następcy mogli je kontynuować.
Obecnie, lub w niedalekiej przyszłości wiele polskich firm właścicielskich, nazywanych często firmami rodzinnymi, stanie przed wyzwaniem przeprowadzenia sukcesji.
Sukcesję najczęściej postrzega się jako zestaw zagadnień prawnych i majątkowych, których uporządkowanie niezbędne jest do przekazania firmy dzieciom.
Podejście to nie uwzględnia najcenniejszego elementu, który sprawił że firma odniosła sukces. Często powód sukcesu jest nieuświadomiony i leży w intuicyjnym prowadzeniu biznesu przez twórcę i właściciela. Jeśli dzieci przez dłuższy czas nie obserwowały wszelkich tajników prowadzenia firmy przez rodziców, nie ma możliwości przekazania im owego tajnego składnika sukcesu.
Profesjonalizacja jest sposobem na opisanie sposobu funkcjonowania firmy, oraz jej kluczowych czynników sukcesu przy pomocy standardowych rozumianych w biznesie pojęć, koncepcji i narzędzi, tak by można było je przekazać następcom w zrozumiały dla nich sposób. Dzięki temu będą mogli oni kontynuować sukces firmy.
ZARZĄDZANIE DUŻĄ FIRMĄ
Efektywne kierowanie pracą organizacji, której wielkość przekroczyła możliwość codziennej osobistej kontroli właściciela.
Po przekroczeniu granicy rozmiaru firmy, ponad którą właściciel nie jest w stanie wszystkiego kontrolować jednoosobowo, koniecznością staje się precyzyjna komunikacja opisująca sposób realizacji procesów, tak by wola właściciela docierała do najdalszych zakątków firmy bez jego osobistego udziału. Profesjonalizacja dostarcza do tego sprawdzonych narzędzi i praktyk.
SPRZEDAŻ FIRMY
Zapewnienie firmie należnej wysokiej wartości w oczach wielu kupujących.
Dla każdego właściciela jego firma jest jak dziecko, któremu poświęcił większą część swojego życia i energii. Nic dziwnego, że postrzega on ją jako ogromną wartość.
Jednak firma, która swój sukces zawdzięcza intuicyjnemu, jednoosobowemu zarządzaniu przez właściciela ma niewielką wartość rynkową wtedy, gdy tego właściciela w niej zabraknie. Sposobem na zachowanie przez firmę należnej jej wysokiej wartości jest uniezależnienie jej od właściciela, tak by mogła bez jego codziennego bezpośredniego udziału sprawnie funkcjonować i generować zyski.
adresaci profesjonalizacji
KIM SĄ MOI KLIENCI
Produkcja i usługi
Moi klienci to firmy produkcyjne lub usługowe (serwis, logistyka, outsourcing).
Obroty 50 MLN PLN+ lub zatrudnienie 200 osób+
Firmy te przekroczyły próg 200 zatrudnionych osób i wielkość obrotów 50 milionów złotych.
Po przekroczeniu tego progu, czym większa jest firma, tym bardziej spada jej efektywność operacyjna, pojawia się marnotrawstwo i duże potencjały do poprawy.
Zakończony etap dynamicznego rozwoju
Firmy zakończyły okres dynamicznego rozwoju, gdy głównym problemem było jak dostarczyć klientowi to czego oczekiwał. Duży popyt i wysokie marże pokrywały wówczas wszelkie niedociągnięcia i niedoskonałości funkcjonowania.
Szef czujący potrzebę wsparcia
Szefowie firm czują, że należałoby coś zmienić, ale natłok codziennych obowiązków nie pozwala im zająć się tymi problemami w stu procentach.
moja realizacja
ETAPY PROFESJONALIZACJI
W procesie profesjonalizacji analizuje się kluczowe czynniki sukcesu, które często intuicyjnie stosował dotychczasowy właściciel i tłumaczy się je na sprawdzone i opisane narzędzia, techniki i metodyki prowadzenia biznesu, tak by można było przekazywać je kolejnym zarządzającym.
moje przewagi
DLACZEGO WYBRAĆ MOJE WSPARCIE
referencje
Co o mojej pracy mówią klienci
” …dostosował koncepcje, narzędzia i najlepsze praktyki zakupowe do naszych potrzeb. Następnie wdrożył system zarządzania zakupami i przeszkolił osoby odpowiedzialne za jego realizację.
Na szczególne podkreślenie zasługuje: dogłębna znajomość mechanizmów i praktyk zakupowych,umiejętność dostosowywania praktyk i narzędzi w prosty sposób do potrzeb i możliwości naszej firmy, elastyczność i konsekwencja …. pozwoliły obniżyć koszty zakupów od 7% do 30%.”
Artur Mago lewski
Dyrektor Finansowy, Członek Zarządu , Vi sion Express Sp. z o.o.„….projekt z zakresu poprawy efektywności procesów logistycznych, którego celem było zaprojektowanie optymalnej kosztowo sieci dystrybucji. …zidentyfikowano szereg obszarów możliwej istotnej poprawy oraz wyjaśniono systemowe przyczyny utrzymywania się takiego stanu w firmie….zweryfikowano metody alokowania kosztów dystrybucji do poszczególnych klientów i punktów dostaw, co pozwoliło określić marżę uzyskiwaną na każdym aktualnym kliencie; oraz usprawniło mechanizmy prognozowania kosztów dla punktów dostaw u klientów nowych, zapewniając skuteczne negocjowanie umów z odbiorcami…”
Cezary Sza farz
Wiceprezes Zarządu, Pek limar Sp. o.o.„…Projekt został zrealizowany w terminie i pozwolił na osiągnięcie założonych celów (podniesienie efektywności sprzedaży i skierowanie jej do nieobsługiwanego segmentu rynku oraz obniżenie kosztów obsługi klienta)… Poprzez skorzystanie z doświadczenia p. Roman Wendta kupiliśmy po prostu gotowe i sprawdzone rozwiązanie wraz z jego wdrożeniem w naszej firmie…”
Piotr Gaw ron
Dyrektor Marketingu CE, FM Logi stic” …zmiany umożliwiły postawienie organizacji celów, których realizacja przyniesie firmie korzyści szacowane na 2,4 mln pln w skali roku.
Opisane efekty można było osiągnąć dzięki olbrzymiej kompetencji w zakresie kompleksowej organizacji biznesu oraz indywidualnego i otwartego podejścia do specyfiki poszczególnych działów firmy…”
Mieczysław Rozem berg
Prezes, Scan climber Sp. o.o.moje przewagi
Dlaczego współpraca ze mną jest dobrym wyborem:
Posiadam unikalny zestaw doświadczeń, kompetencji, narzędzi i praktyk. Dostarczam umówiony rezultat.
moja oferta
Moje podejście do biznesu
Misja
Pomagam polskim firmom zwiększać efektywność operacyjną i biznesową by mogły stanąć na równi z globalnymi liderami swoich branż.
Wizja
Moi klienci, dzięki sprawniejszym biznesom przesuwają się na czoło peletonu swoich konkurentów co roku zwiększając zyski.
Wartości
Uczciwość, zaufanie, pomoc w rozwoju, cierpliwość, bezpieczeństwo biznesu, proaktywność, wymierne efekty.
280
+ lat doświadczenia
180
+ lat wdrażania zmian
380
+ projektów zmiany
20
+ metodyki biznesowe
80
+ książek biznesowych
1300
+ artykułów i prelekcji
portfolio
Przykłady doświadczeń moich projektów
KONTAKT
Jeżeli czujesz, że Twoja firma mogłaby skorzystać na proponowanym przeze mnie podejściu, wypełnij poniższy formularz.
Przesyłane wiadomości nie są zapisywane.
Pola oznaczone znakiem * są wymagane