CZYM JEST PROFESJONALIZACJA

Profesjonalizacja to

uniezależnienie firmy od jej właściciela i twórcy, tak by bez jego bezpośredniego wpływu i nadzoru mogła generować zyski na dotychczasowym poziomie i rozwijać się.

 

 

Rekomenduję jako Interim Managera, jeśli idzie o procesy
transformacyjne w polskich firmach rodzinnych.

Prezes firmy rodzinnej po projekcie transformacji i sukcesji.

geneza potrzeby

KIEDY POTRZEBNA JEST PROFESJONALIZACJA FIRMY

SUKCESJA

Ubranie tajników sukcesu w standardy biznesowe by następcy mogli je kontynuować.

Obecnie, lub w niedalekiej przyszłości wiele polskich firm właścicielskich, nazywanych często firmami rodzinnymi, stanie przed wyzwaniem przeprowadzenia sukcesji.
Sukcesję najczęściej postrzega się jako zestaw zagadnień prawnych i majątkowych, których uporządkowanie niezbędne jest do przekazania firmy dzieciom.
Podejście to nie uwzględnia najcenniejszego elementu, który sprawił że firma odniosła sukces. Często powód sukcesu jest nieuświadomiony i leży w intuicyjnym prowadzeniu biznesu przez twórcę i właściciela. Jeśli dzieci przez dłuższy czas nie obserwowały wszelkich tajników prowadzenia firmy przez rodziców, nie ma możliwości przekazania im owego tajnego składnika sukcesu.
Profesjonalizacja jest sposobem na opisanie sposobu funkcjonowania firmy, oraz jej kluczowych czynników sukcesu przy pomocy standardowych rozumianych w biznesie pojęć, koncepcji i narzędzi, tak by można było je przekazać następcom w zrozumiały dla nich sposób. Dzięki temu będą mogli oni kontynuować sukces firmy.

ZARZĄDZANIE DUŻĄ FIRMĄ

Efektywne kierowanie pracą organizacji, której wielkość przekroczyła możliwość codziennej osobistej kontroli właściciela.

Po przekroczeniu granicy rozmiaru firmy, ponad którą właściciel nie jest w stanie wszystkiego kontrolować jednoosobowo, koniecznością staje się precyzyjna komunikacja opisująca sposób realizacji procesów, tak by wola właściciela docierała do najdalszych zakątków firmy bez jego osobistego udziału. Profesjonalizacja dostarcza do tego sprawdzonych narzędzi i praktyk.

SPRZEDAŻ FIRMY

Zapewnienie firmie należnej wysokiej wartości w oczach wielu kupujących.

Dla każdego właściciela jego firma jest jak dziecko, któremu poświęcił większą część swojego życia i energii. Nic dziwnego, że postrzega on ją jako ogromną wartość.
Jednak firma, która swój sukces zawdzięcza intuicyjnemu, jednoosobowemu zarządzaniu przez właściciela ma niewielką wartość rynkową wtedy, gdy tego właściciela w niej zabraknie. Sposobem na zachowanie przez firmę należnej jej wysokiej wartości jest uniezależnienie jej od właściciela, tak by mogła bez jego codziennego bezpośredniego udziału sprawnie funkcjonować i generować zyski.

adresaci profesjonalizacji

KIM SĄ MOI KLIENCI

Produkcja i usługi

Moi klienci to firmy produkcyjne lub usługowe (serwis, logistyka, outsourcing).

Obroty 50 MLN PLN+ lub zatrudnienie 200 osób+

Firmy te przekroczyły próg 200 zatrudnionych osób i wielkość obrotów 50 milionów złotych.
Po przekroczeniu tego progu, czym większa jest firma, tym bardziej spada jej efektywność operacyjna, pojawia się marnotrawstwo i duże potencjały do poprawy.

Zakończony etap dynamicznego rozwoju

Firmy zakończyły okres dynamicznego rozwoju, gdy głównym problemem było jak dostarczyć klientowi to czego oczekiwał. Duży popyt i wysokie marże pokrywały wówczas wszelkie niedociągnięcia i niedoskonałości funkcjonowania.

Szef czujący potrzebę wsparcia

Szefowie firm czują, że należałoby coś zmienić, ale natłok codziennych obowiązków nie pozwala im zająć się tymi problemami w stu procentach.

moja realizacja

ETAPY PROFESJONALIZACJI

W procesie profesjonalizacji analizuje się kluczowe czynniki sukcesu, które często intuicyjnie stosował dotychczasowy właściciel i tłumaczy się je na sprawdzone i opisane narzędzia, techniki i metodyki prowadzenia biznesu, tak by można było przekazywać je kolejnym zarządzającym.

moje przewagi

DLACZEGO WYBRAĆ MOJE WSPARCIE

referencje

Co o mojej pracy mówią klienci

moje przewagi

Dlaczego współpraca ze mną jest dobrym wyborem:

Posiadam unikalny zestaw doświadczeń, kompetencji, narzędzi i praktyk. Dostarczam umówiony rezultat.

moja oferta

Moje podejście do biznesu

Misja

Pomagam polskim firmom zwiększać efektywność operacyjną i biznesową by mogły stanąć na równi z globalnymi liderami swoich branż.

Wizja

Moi klienci, dzięki sprawniejszym biznesom przesuwają się na czoło peletonu swoich konkurentów co roku zwiększając zyski.

Wartości

Uczciwość, zaufanie, pomoc w rozwoju, cierpliwość, bezpieczeństwo biznesu, proaktywność, wymierne efekty.

280
+

lat doświadczenia

180
+

lat wdrażania zmian

380
+

projektów zmiany

20
+

metodyki biznesowe

80
+

książek biznesowych

1300
+

artykułów i prelekcji

portfolio

Przykłady doświadczeń moich projektów

KONTAKT

Jeżeli czujesz, że Twoja firma mogłaby skorzystać na proponowanym przeze mnie podejściu, wypełnij poniższy formularz.

Przesyłane wiadomości nie są zapisywane.
Pola oznaczone znakiem * są wymagane

    #zikzag_carousel_6772d3d9ec620 .slick-arrow:before, #zikzag_carousel_6772d3d9ec620 .slick-arrow:after { border-color: #222222; } #zikzag_carousel_6772d3d9ec620 .slick-arrow{ background-color: #222222; }#zikzag_carousel_6772d3d9ec620 .slick-arrow:hover { background-color: #989898; } #zikzag_carousel_6772d3d9ec620 .slick-arrow:hover:after, #zikzag_carousel_6772d3d9ec620 .slick-arrow:hover:before { border-color: #989898; }