PROJEKTY DIAGNOZY Z REKOMENDACJAMI
WYBRANE PROJEKTY W KTÓRYCH REALIZOWANA BYŁA DIAGNOZA POWODÓW TRUDNOŚCI
Opracowanie i wdrożenie strategii marketingowej dla firmy usługowej B2B
Zadanie: opracowanie i wdrożenie strategii strategii
marketingowej dla firmy usługowej B2B
Branża: usługi B2B
Kraj: Polska
Cel: realizacja efektywnej kosztowo strategii marketingowej mającej
na celu zbudowanie ogólnopolskiej marki w sektorze usług B2B
Rola: opracowanie koncepcji i strategii marketingowej, nadzorowanie
realizacji strategii oraz jej poszczególnych
elementów/akcji
Czas realizacji: 36 miesięcy
Największe osiągnięcie: wykreowanie najlepiej rozpoznawalnej marki
w branży
Przygotowanie analizy strategicznej dla firmy FMCG
Zadanie: przygotowanie analizy strategicznej dla
firmy FMCG
Branża: produkcja, FMCG
Kraj: Polska
Cel: przygotowanie analizy
strategicznej
dla procesu pozyskiwania inwestora
Rola: opracowanie analizy strategicznej
Czas realizacji: 1 miesiąc
Największe
osiągnięcie: na podstawie przygotowanej analizy
strategicznej
potencjalny inwestor podjął decyzję o zaangażowaniu się w w/w firmę
Przemodelowanie łańcucha dostaw dla CarpetRight Polska Sp.z o.o.
Zadanie: przemodelowanie
łańcucha dostaw dla CarpetRight Polska Sp.z o.o.
Branża: sieci handlowe
Kraj: Polska
Cel:
analiza funkcjonującego łańcucha dostaw a nasępnie jego przemodelowanie
pod kątem optymalizacji wykorzystania powierzchni magazynowych,
zaopatrzenia i logistyki dostaw
Rola: realizacja projektu
Czas realizacji: 2 miesiące
Reorganizacja systemu zarządzania w Cementowni WARTA S.A.
Zadanie:
Reorganizacja systemu zarządzania w Cementowni WARTA S.A. Wygenerowanie oszczędności na poziomie 7 milionów
złotych rocznie w wyniku wprowadzonych zmian.
Branża: produkcja cementu
Kraj: Polska
Cel:
Optymalizacja zapotrzebowania na zasoby (paca, dostępność urządzeń)
poprzez planowanie w procesie załadunku i dystrybucji. Wdrożenie
mechanizmów kontroli efektywności wykorzystania zasobów w procesie
produkcyjnym. Reorganizacja służb utrzymania ruchu. Podniesienie
efektywności zakupów, przetargów remontowych, przetargów na usługi
transportowe.
Rola: zarządzanie projektem,
wdrożenie poprzez realizację zadań projektu,
Czas realizacji: 8 miesięcy
Największe osiągnięcie:
Reorganizacja służb utrzymania ruchu w oparciu o podstawy TPM (Total
Productive Maintenance). Reorganizacja dystrybucji cementu luzem i
obniżenie cen kontraktowanych usług transportowych o 8%;
Reorganizacja systemu zarządzania w YAWAL S.A.
Zadanie:
Reorganizacja systemu zarządzania w YAWAL S.A.
Wygenerowanie oszczędności na poziomie 1 miliona złotych rocznie w
wyniku wprowadzonych zmian.
Branża: produkcja profili
aluminiowych
Kraj: Polska
Cel: Poprawa funkcjonowania w
obszarach produkcja, transport i logistyka, magazyn.
Rola: nadzór dyrektora
projektu, współzarządzanie projektem,
Czas realizacji: 6 miesięcy
Reorganizacja systemu zarządzania w HAVO Sp z o.o.
Zadanie:
Reorganizacja systemu zarządzania w HAVO Sp z o.o. Wygenerowanie oszczędności na poziomie 1,5 miliona złotych
rocznie w wyniku wprowadzonych zmian.
Branża: Sprzedaż detaliczna i
hurtowa RTV i AGD
Kraj: Polska
Cel:
Poprawa funkcjonowania w obszarach transport i logistyka, magazyn,
ściąganie należności, sprzedaż hurtowa, sprzedaż detaliczna.
Rola: nadzór dyrektora
projektu, współzarządzanie projektem,
Czas realizacji: 6 miesięcy
Reorganizacja operacyjna firmy produkcyjnej
Zadanie: Reorganizacja systemu zarządzania w firmie produkcyjnej. Wygenerowanie oszczędności na poziomie 6,7 milionów złotych rocznie w wyniku wprowadzonych zmian.
Branża: Poligrafia i produkcja multimediów
Wielkość firmy: 700 pracowników; 210 mln PLN przychodu
Kraj: Polska
Cel: Optymalizacja zapotrzebowania na zasoby poprzez planowanie w procesie produkcyjnym. Wdrożenie mechanizmów kontroli efektywności wykorzystania zasobów w procesie produkcyjnym. Redukcja odpadów i braków.
Rola: zarządzanie projektem, wdrożenie poprzez realizację zadań projektu,
Czas realizacji: 5 miesięcy
Największe osiągnięcie: Poprawa efektywności wykorzystania zasobów ludzkich o 20% oraz redukcja odpadu produkcyjnego papieru o 35%.
Dostosowanie firmy do zmiennych warunków rynkowych dla producenta maszyn
Zadanie:
Dostosowanie modelu funkcjonowania firmy do zmiennych warunków rynkowych, podniesienie efektywności i obniżenie kosztów procesu produkcyjnego, redukcja zaangażowanego kapitału obrotowego, skrócenie realizacji zamówień.
Branża: Produkcja maszyn i urządzeń
Wielkość firmy: 160 pracowników; 50 mln PLN przychodu
Kraj: Polska
Rola: Realizacja projektu,
Czas realizacji: 7 miesiące
Największe osiągnięcie: Redukcja pracy w toku o 73%, Zmniejszenie zaangażowanego kapitału obrotowego o 21%, wzrost efektywności produkcji o 7%.
Przemodelowanie sieci dystrybucji producenta żywności
Zadanie:Zaprojektowanie optymalnej kosztowo sieci dystrybucji dostosowanie jej do rozszerzającej się bazy klientów. Przygotowanie dedykowanego algorytmu podział kosztów logistycznych, przygotowanie modeli logistycznych oraz prognozowania kosztów dostawy do pojedynczych punktów na terenie całego kraju. Wytypowanie KPI i przygotowanie systemu zarządzanie przez cele w obszarze dystrybucji.
Branża: Produkcja żywności
Wielkość firmy: 300 pracowników; 100 mln PLN przychodu.
Kraj: Polska
Rola: Konsultant, realizacja projektu.
Czas realizacji: 3 miesiące
Cel: Optymalizacja i redukcja kosztów logistycznych umożliwienie zarządzania cenami i kosztami.
Identyfikacja potencjałów poprawy łańcucha dostaw dystrybutora elektroniki
Zadanie:Analiza procesów i identyfikacja potencjałów poprawy w funkcjonującym łańcuchu dostaw dla dystrybutora elektroniki
Branża: Handel hurtowy elektroniką
Wielkość firmy: 800 pracowników; 4,5 mld PLN przychodu.
Kraj: Polska
Rola: Konsultant, realizacja projektu.
Czas realizacji: 4 miesiące
Przebudowa i podniesienie efektywności procesu zakupów sieci handlowej
Zadanie:Zaprojektowanie i wdrożenie optymalnego kosztowo procesu zakupów produktów i usług inwestycyjnych oraz zakupów wspierających procesy. Opracowanie i wdrożenie systemu zarządzania zakupami.
Branża: Handel detaliczny optyką
Wielkość firmy: 1200 pracowników; 300 mln PLN przychodu.
Kraj: Polska
Rola: Interim manger, realizacja projektu.
Czas realizacji: 4 miesiące
Cel: Optymalizacja i redukcja kosztów zakupów, umożliwienie zarządzania cenami i kosztami, stworzenie transparentnego, kontrolowalnego i efektywnego procesu zakupów.
Największe osiągnięcie: Obniżenie kosztów zakupów w realizowanych konkursach od 7% do 30%.
Wdrożenie najlepszych praktyk operacyjnych w zakładzie produkcyjnym żywności
Zadanie:Analiza możliwości podniesienia sprawności procesów biznesowych, zaprojektowanie i wdrożenie narzędzi dla usprawnienia procesów.
Branża: Produkcja żywności, piekarnia
Wielkość firmy: 600 pracowników; 60 mln PLN przychodu.
Kraj: Polska
Rola: Interim manger, realizacja projektu.
Czas realizacji: 4 miesiące
Cel: Opracowanie, dostosowanie do potrzeb i wdrożenie zestawu najlepszych praktyk w wybranych procesach biznesowych.
Produkty: Elementy ładu organizacyjnego, w tym kaskada odpowiedzialności, zakresy odpowiedzialności kadry kierowniczej, zapotrzebowanie na pracę w obszarach i pionach; Proces zarządzania wytwarzaniem w wdrażaniem do produkcji nowych produktów, Proces kompleksowego zarządzania jakością.
Reorganizacja operacyjna firmy produkcyjnej
Zadanie: Reorganizacja systemu zarządzania w firmie produkcyjnej. Wdrożenie najlepszych praktyk biznesowych i operacyjnych
Branża: Produkcja metalowa
Wielkość firmy: 200 pracowników; 40 mln PLN przychodu
Kraj: Polska
Cel: Optymalizacja zapotrzebowania na zasoby poprzez planowanie w procesie produkcyjnym. Wdrożenie mechanizmów kontroli efektywności wykorzystania zasobów w procesie produkcyjnym. Redukcja odpadów i braków i reklamacji. Podniesienie terminowości dostaw.
Rola: Zarządzanie projektem, wdrożenie poprzez realizację zadań projektu,
Czas realizacji: 6 miesięcy
Produkty: Ład organizacyjny, w tym kaskada odpowiedzialności, zakresy odpowiedzialności kadry kierowniczej, system wynagradzania, system premiowania, zarządzania przez cele, zestaw KPI; Systemy zarządzania: produkcji, zakupów, kontroli jakości, planowania, sprzedaży z kompletem narzędzi i najlepszych praktyk.
Reorganizacja procesu sprzedaży operatora logistycznego
Zadanie: Zaprojektowanie i wdrożenie efektywnego procesu sprzedażny. Wdrożenie systemu CRM. Opracowanie i wdrożenie narzędzi systemu zarządzania sprzedażą.
Branża: Logistyka
Wielkość firmy: 600 pracowników; 100 mln PLN przychodu
Kraj: Polska
Cel: Zaprojektowanie, wdrożenie i uruchomienie efektywnego procesu sprzedaży.
Rola: Zarządzanie projektem, wdrożenie poprzez realizację zadań projektu.
Czas realizacji: 3 miesięcy
Produkty: Wdrożenie systemu CRM. Opracowanie i wdrożenie narzędzi systemu zarządzania sprzedażą, szkolenie pracowników sprzedaży.