Profesjonalizacja to uniezależnienie firmy od jej właściciela i twórcy, tak by bez jego bezpośredniego wpływu i nadzoru mogła generować zyski na dotychczasowym poziomie i rozwijać się.
SUKCESJA
Ubranie tajników sukcesu w standardy biznesowe by następcy mogli je kontynuować.
Obecnie, lub w niedalekiej przyszłości wiele polskich firm właścicielskich, nazywanych często firmami rodzinnymi, stanie przed wyzwaniem przeprowadzenia sukcesji.
Sukcesję najczęściej postrzega się jako zestaw zagadnień prawnych i majątkowych, których uporządkowanie niezbędne jest do przekazania firmy dzieciom.
Podejście to nie uwzględnia najcenniejszego elementu, który sprawił że firma odniosła sukces. Często powód sukcesu jest nieuświadomiony i leży w intuicyjnym prowadzeniu biznesu przez twórcę i właściciela. Jeśli dzieci przez dłuższy czas nie obserwowały wszelkich tajników prowadzenia firmy przez rodziców, nie ma możliwości przekazania im owego tajnego składnika sukcesu.
Profesjonalizacja jest sposobem na opisanie sposobu funkcjonowania firmy, oraz jej kluczowych czynników sukcesu przy pomocy standardowych rozumianych w biznesie pojęć, koncepcji i narzędzi, tak by można było je przekazać następcom w zrozumiały dla nich sposób. Dzięki temu będą mogli oni kontynuować sukces firmy.
ZARZĄDZANIE DUŻĄ FIRMĄ
Efektywne kierowanie pracą organizacji, której wielkość przekroczyła możliwość codziennej osobistej kontroli właściciela.
Po przekroczeniu granicy rozmiaru firmy, ponad którą właściciel nie jest w stanie wszystkiego kontrolować jednoosobowo, koniecznością staje się precyzyjna komunikacja opisująca sposób realizacji procesów, tak by wola właściciela docierała do najdalszych zakątków firmy bez jego osobistego udziału. Profesjonalizacja dostarcza do tego sprawdzonych narzędzi i praktyk.
SPRZEDAŻ FIRMY
Zapewnienie firmie należnej wysokiej wartości w oczach wielu kupujących.
Dla każdego właściciela jego firma jest jak dziecko, któremu poświęcił większą część swojego życia i energii. Nic dziwnego, że postrzega on ją jako ogromną wartość.
Jednak firma, która swój sukces zawdzięcza intuicyjnemu, jednoosobowemu zarządzaniu przez właściciela ma niewielką wartość rynkową wtedy, gdy tego właściciela w niej zabraknie. Sposobem na zachowanie przez firmę należnej jej wysokiej wartości jest uniezależnienie jej od właściciela, tak by mogła bez jego codziennego bezpośredniego udziału sprawnie funkcjonować i generować zyski.
W procesie profesjonalizacji analizuje się kluczowe czynniki sukcesu, które często intuicyjnie stosował dotychczasowy właściciel i tłumaczy się je na sprawdzone i opisane narzędzia, techniki i metodyki prowadzenia biznesu, tak by można było przekazywać je kolejnym zarządzającym.
GŁÓWNE ETAPY PROCESU PROFESJONALIZACJI
” …Otrzymaliśmy „skrojone” i „dopasowane” do naszych potrzeb narzędzia, systemy zarządzania i rozwiązania bazujące na najlepszych praktykach doskonałości operacyjnej. „
Piotr Bara nowski, Prezes Zarządu, Zakład Pro dukcji Automatyki Sie ciowej S.A.
” …- Ogromna ilość sprawdzonych praktyk biznesowych i narzędzi, które po dostosowaniu mogły być przez nas wykorzystane,
– Rozumienie biznesu, całościowe, globalne spojrzenie na mechanizm współdziałających procesów biznesowych i w tym samym czasie rozumienie pracy pojedynczego pracownika i otaczających go ograniczeń.
Z przyjemnością rekomenduję współpracę z Roman Wendt. „
Marcin Run kiewicz, Członej Zarządu, Commercial Director, Greenyard Fresh Poland S.A.
Zadanie:
rekonfiguracja biznesu/usługi dla podniesienia jego opłacalności
Branża: logistyka
Kraj: Polska
Cel: podniesienie poziomu jakości obsługi, przeprojektowanie
usługi zgodnie z oczekiwaniami klientów, uruchomienie
efektywnego i stale rosnącego procesu sprzedaży, zwiększenie wielkości
sprzedaży
Rola: zarządzanie projektem, wdrożenie
poprzez realizację zadań projektu,
Czas realizacji: 4 miesiące
Największe osiągnięcie: sprawne uruchomienie efektywnego
procesu sprzedaży, zmiana filozofii zarządzania wykonaniem usługi
polegająca na delegowaniu odpowiedzialności i uprawnień w
dół organizacji.
Zadanie: opracowanie i wdrożenie strategii strategii
marketingowej dla firmy usługowej B2B
Branża: usługi B2B
Kraj: Polska
Cel: realizacja efektywnej kosztowo strategii marketingowej mającej
na celu zbudowanie ogólnopolskiej marki w sektorze usług B2B
Rola: opracowanie koncepcji i strategii marketingowej, nadzorowanie
realizacji strategii oraz jej poszczególnych
elementów/akcji
Czas realizacji: 36 miesięcy
Największe osiągnięcie: wykreowanie najlepiej rozpoznawalnej marki
w branży
Zadanie: przygotowanie
procesów i procedur do wdrożenia ISO 9000, przygotowanie
dokumentacji systemu, wdrożenie systemu, certyfikacja systemu
zarządzania jakością serii ISO 9000.
Branża: usługi B2B
Kraj: Polska
Cel: otrzymanie sprawnego systemu
zarządzania jakością wspierającego wykonywanie usług i zarządzanie
relacjami z klientami, certyfikacja systemu
Rola: kierowanie zespołem projektowym, nadzór nad
wdrożeniem, przeprowadzenie certyfikacji
Czas realizacji: 12 miesięcy
Największe osiągnięcie: system został wkomponowany w
funkcjonowanie firmy i w naturalny i prosty sposób wspierał
zarządzanie przedsiębiorstwem
Zadanie: opracowanie i wdrożenie
strategii rozwoju terytorialnego mającej na celu pokrycie terytorium
całego kraju dla firmy usługowej B2B, przy jednoczesnym
zminimalizowaniu nakładów inwestycyjnych
Branża:
usługi B2B
Kraj: Polska
Cel: zbudowanie sieci
oddziałów firmy na terenie całego kraju przy minimalnych
nakładach finansowych
Rola: opracowanie koncepcji i
strategii rozwoju poprzez franchising, przygotowanie ram finansowych,
biznesowych i prawnych, przeprowadzenie rekrutacji
franchisingobiorców, nadzorowanie tworzenia kolejnych
oddziałów
Czas realizacji: 12 miesięcy
Największe
osiągnięcie: pozyskanie franchisingobiorców do
współpracy z firmą dopiero wkraczającą na rynek krajowy,
sukces przekonania franchisingobiorców do idei biznesu oraz
proponowanych zasad współpracy
Zadanie:
rekonfiguracja biznesu/usługi dla podniesienia jego opłacalności
Zadanie: organizacja działu contact center
Branża: logistyka
Kraj: Polska
Cel: wprowadzenie zmian do
realizacji procesów sprzedaży i obsługi klienta jako
realizacja strategii poszerzenia bazy klientów w kierunku
segmentów małych i średnich przedsiębiorstw
Rola: przygotowanie projektu,
zarządzanie projektem, wdrożenie poprzez realizację zadań projektu,
Czas realizacji: 3 miesiące.
Zadanie:
rekonfiguracja biznesu/usługi dla podniesienia jego efektywności i
zakresu synergii z innymi działami operatora logistycznego
Branża: logistyka
Kraj: Czechy
Cel: określenie strategii rozwoju i planów działania, podniesienie
poziomu jakości obsługi, przeprojektowanie
usługi zgodnie z oczekiwaniami rynku, uruchomienie
efektywnego i stale rosnącego procesu sprzedaży,
Rola: zarządzanie projektem, wdrożenie
poprzez realizację zadań projektu,
Czas realizacji: 6 miesiące
Zadanie:
rekonfiguracja biznesu/usługi dla podniesienia jego efektywności i
zakresu synergii z innymi działami operatora logistycznego
Branża: logistyka
Kraj: Rumunia
Cel: określenie strategii rozwoju i planów działania, podniesienie
poziomu jakości obsługi, przeprojektowanie
usługi zgodnie z oczekiwaniami rynku, uruchomienie
efektywnego i stale rosnącego procesu sprzedaży,
Rola: zarządzanie projektem, wdrożenie
poprzez realizację zadań projektu,
Czas realizacji: 6 miesiące
Jeżeli czujesz, że Twoja firma mogłaby skorzystać na proponowanym przeze mnie podejściu, wypełnij poniższy formularz. Skontaktuję się by poznać sytuację firmy i jej potrzeby.