Grzech numer 1 efektywnej komunikacji managera

Przeglądając dzisiaj wpisy na Facbook-u znalazłem żart bazujący na różnicach pomiędzy naturą mężczyzn i kobiet. (poniżej)

zapożyczono z paint.blox.pl
Zapożyczone z www.paint.blox.pl

Nie po raz pierwszy widziałem ten żart, jednak uderzyło mnie to, że tak chętnie śmiejemy się z naszych przywar, ale nie wyciągamy z tego żadnych wniosków.
Przedstawione zjawisko nie jest wyłącznie domeną kobiet. Codziennie występuje ono w każdej firmie i jest grzechem numer jeden stojącym na drodze efektywnej komunikacji i sprawnego zarządzania.
By sprawdzić jak dobrze radzisz sobie z komunikacją jako manager sprawdź 5 swoich ostatnich wydanych poleceń. Polecenie wydane poprawnie powinno zawierać informację:

  • Co ma być zrobione
  • W jaki sposób praca ma być wykonana
  • Co ma powstać w wyniku tej pracy
  • Jakie są kryteria uznania wyniku pracy za satysfakcjonujące
  • Na co należy zwrócić uwagę by uniknąć najbardziej prawdopodobnych błędów
  • Kiedy ma być wykonane zadanie
  • Jak długo ma trwać praca
  • Upewnić się, że wykonawca umie i wie jak wykonać zlecone zadanie
  • Jeżeli wykonawca nie wykonywał podobnego zadania dla nas przynajmniej 2 razy należy w trakcie pracy sprawdzić czy praca wykonywana jest poprawnie.

Wypełnij proszę ankietę by sprawdzić jak efektywnie się komunikujesz i wydajesz polecenia a jak robią to inni (podsumowanie wyników ankiety zobaczysz po wypełnieniu ankiety.